Manfrotto Stile Plus Bravo 50

Den italienske produsenten av kvalitetsstativer lager også fotovesker, som denne nyheten i Stile Plus-serien. Vi er overrasket over at design er prioritert høyere enn funksjonalitet.

av Utstyrsguiden #Fotovesker #Manfrotto
6.7

Manfrotto scorer alltid høyt når vi tester stativer. Det var derfor med spenning vi gikk i gang med å teste et av deres andre produkter. Ikke minst fordi Manfrotto nå også har Kata som merke i sin portefølje. Her handler det om fotoryggsekken Bravo 50, og la det være sagt med det samme – større skuffelse er vanskelig å oppdrive. Design kan alltid diskuteres, men den firkantede fasongen får selv en voksen mann til å se ut som en liten gutt på første skoledag.
I tillegg er ergonomien ikke spesielt god. Remmene er spinkle, og det er ikke hoftebelte. Hvis bare det funksjonelle kunne løfte opp karakteren, men dessverre er Bravo 50 håpløst innredet. En bitteliten, polstret kameraveske, som kan tas ut, finnes midt inne i vesken. Her kan det bare presses ned et speilrefleks med kitobjektiv. Av andre rom finner man bare et til en bærbar pc og små lommer til tilbehør. Det er ingen romdelere, så vil man ha med flere objektiver, må de ligge løst i ryggsekken. Det er mulig å feste et lite reisestativ på Bravo 50.

Conclusion

Det er alltid dumt når design teller mye mer enn funksjonalitet hvis man som fotograf skal bære det tunge utstyret. I dette tilfellet slår Manfrotto seg opp på italiensk design av høy klasse. Vi er ikke enige. Ryggsekken er ikke ambisiøs nok, og det finnes langt bedre alternativer.

Spesifikasjoner

Merke
Manfrotto